НОМЕНКЛАТУРА ТОВАРУ

НОМЕНКЛАТУРА ТОВАРУ — це загальна кількість асортиментних груп, що виробляє або реалізовує підприємство. Товарна номенклатура ФП може поділятися на асортиментні групи, підгрупи, модифікації. Асортиментні групи — це ЛП, БАР та ДД, засоби санітарії та гігієни, медичні вироби, гомеопатичні препарати, ЛРС, антисептики, субстанції, діагностичні препарати і дезінфікуючі засоби, предмети для догляду за хворими, медична техніка та апаратура, дитяче харчування і предмети догляду за дитиною, косметичні засоби, оптика. Підгрупи відрізняються особливостями механізму дії, використовуються для лікування хвороб, викликаних різними збудниками, хімічним походженням та ін. ЛП поділяють на підгрупи за токсикологічними властивостями активних інгредієнтів (отруйні та наркотичні речовини, сильнодійні речовини, речовини загального списку); фізико-хімічними властивостями і впливом на них різних факторів зовнішнього середовища (світлочутливі, термолабільні, пахучі, барвні та ін.); анатомо-нозологічним принципом (які впливають на опорно-руховий апарат, серцево-судинну систему, для лікування інфекцій тощо); терапевтичним застосуванням (напр. анальгетики, антибіотики, гіпотензивні та ін.); фармакологічною дією (антикоагулянти, діуретики, вазодилататори тощо); хімічною будовою (алкалоїди, серцеві глікозиди, стероїдні речовини та ін.); формою контролю та порядком обігу (наркотичні, психотропні речовини, їх аналоги та прекурсори); правилами виписування й порядком відпуску (препарати, що їх відпускають за рецептом лікаря, та препарати, які дозволені до відпуску без рецепта); способом вживання (зовнішні, внутрішні); агрегатним станом (тверді, рідкі, м’які, газоподібні); видом лікарської форми (розчини, суспензії, емульсії, краплі, порошки, таблетки, драже, гранули, мазі, пасти, лініменти, супозиторії тощо); способом виробництва (заводського чи аптечного виготовлення); термінами придатності — з коротким терміном придатності (до 2 років) і тривалим терміном придатності (понад 2 роки); дозовані та недозовані ЛП тощо. Модифікації або торгові марки мають як основу одну діючу речовину і випускаються різними виробниками у різних лікарських формах. Також до модифікацій може належати пролонгована дія препарату, зручність використання.

Громовик Б.П., Гасюк Г.Д., Мороз Л.А., Чухрай Н.І. Фармацевтичний маркетинг / За ред. Л.А. Мороз. — Львів, 2000; Мнушко З.Н., Дихтярева Н.Н. Менеджмент и маркетинг в фармации. Ч. II. Маркетинг в фармации / Под ред. З.Н. Мнушко. — Х., 2008.


Інші статті автора