СЛОБОДЯНЮК Микола Миколайович (7.04.1949, с. Дерешова Вінницької обл.) — доктор фармацевтичних наук (1992), професор кафедри менеджменту та маркетингу у фармації НФаУ(з 2004).
Закінчив Київське медичне училище № 2 (1968), фармацевтичний факультет Запорізького медичного інституту (1975), аспірантуру при кафедрі технології ліків Запорізького медичного інституту (1978), Запорізький інститут патентування (1980), Харківський державний економічний університет (2001).
Працював: завідувач фельдшерсько-акушерського пункту с. Перекоринці Вінницької обл. (1968); начальник аптеки військової частини 75413 (1968–1970); завідувач аптеки № 14 м. Ніжин Чернігівської обл. (1975); асистент кафедри технології Запорізького медичного інституту (1978); старший викладач (1985) та доцент (1987) кафедри організації та економіки фармації факультету підвищення кваліфікації провізорів, проректор з економічних питань (1993–1994), доцент (1992), професор (з 2004) кафедри менеджменту та маркетингу у фармації НФаУ.
Напрями наукових досліджень: управління торговельними марками, оцінка споживацьких переваг, конкурентних позицій, ринкового потенціалу та конкурентоспроможності ЛП; оптимізація пошуку та прогнозування соціальної необхідності, медичної доцільності та комерційної ефективності промислового виробництва ліків.
Наукові здобутки: автор понад 220 наукових та навчально-методичних праць, серед них 7 авторських свідоцтв, довідник, навчальний посібник, практикум. Брав участь у розробці проектів ряду державних нормативних документів, галузевих положень та правил. Лауреат ВДНГ СРСР та України, відзначений знаком «Изобретатель СССР». Співавтор 16 ЛП серцево-судинної, протизапальної, антимікробної, антигіпертензивної та антигіпоксичної дії, які випускаються провідними ФП України.
Основні праці: Брендинг у діяльності фармацевтичних підприємств // Фармац. журн. — 2008. — № 1 (співавт.); Маркетингові дослідження торговельних марок амлодипіну // Вісн. фармації. — 2008. — № 2 (співавт.); Методи оцінки конкурентних позицій торговельних марок лікарських препаратів: Методичні рекомендації. — Х., 2008 (співавт.); Исследование и оценка торговых марок препаратов на примере лоратадина. — Пятигорск, 2008 (співавт.); Маркетингове й економічне обґрунтування доцільності та ефективності нових препаратів у товарному асортименті фармацевтичного підприємства // Матеріали науково-практичної конференції «Ефективність використання маркетингу та логістики фармацевтичними організаціями». — Х., 2008 (співавт.); Структура споживання та споживацькі переваги антигістамінних лікарських препаратів в Україні. — 2008; Фармацевтичні та медико-біологічні аспекти ліків: Навч. посіб. — Вінниця, 2007 (співавт.); Розробка і управління товарним портфелем фармацевтичних підприємств на інноваційній основі // Ліки України. — 2007. — № 112 (співавт.); Состояние рынка противоязвенных препаратов // Провизор. — 2007. — № 16 (співавт.); Методи аналізу й оцінки конкурентоспроможності торговельних марок лікарських засобів // Матеріали науково-практичної конференції «Економічна освіта та наука: досвід та перспективи розвитку». — Х., 2007 (співавт.); Формування конкурентних позицій антигістамінних лікарських препаратів // Матеріали науково-практичної конференції «Формування національної лікарської політики за умов упровадження медичного страхування: питання освіти, теорії та практики». — Х., 2008 (співавт.).
Історія фармації України / Р.В. Богатирьова, Ю.П. Спіженко, В.П. Черних та ін. — Х., 1999; Славетні імена Національного фармацевтичного університету / За ред. чл.-кор. НАН України, проф. В.П. Черних. — Х., 2005; Українська фармацевтична академія: 1921–1996 / За ред. проф. В.П. Черних. — Х., 1996; Хто є хто в Українській фармацевтичній академії. Бібліографічний збірник / За ред. проф. О.І. Тихонова. — Х., 1998.